راهنمای تصویری ارسال لیست و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی
با دریافت رمز عبور از شعب تامین اجتماعی به سامانه Http://samt.tamin.ir وارد شوید. پیشنهاد می شود از مرورگر Mozilla Firefox استفاده کنید.
با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه وارد سامانه شوید.
نام کاربری “کد ملی” شخص معرفی شده از طرف کارفرما می باشد.
در مورد دفاتر اسناد رسمی ، نام کاربری ، کد ملی سردفتر است.
هنگام وارد کردن نام کاربری و گذرواژه ، زبان سیستم کامپیوتر خود را روی انگلیسی (EN) قرار داده و Caps Lock را روشن کنید.
از منو عملیات لیست بیمه ، گزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب کنید.
پنجره زیر باز خواهد شد؛
در آن نام کارگاه ، کد کارگاه و شعبه تامین اجتماعی خود را مشاهده خواهید کرد.
اکنون باید فایل های اطلاعات ماهیانه کارگاه و اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را که قبلا توسط برنامه List Disk ایجاد کرده اید ، آپلود کنید. راهنمای برنامه List Disk را از انتهای مطلب دریافت کنید.
برای آپلود کردن اطلاعات ماهیانه کارگاه روی گزینه Browse کلیک کنید.
پنجره زیر باز خواهد شد.
مسیری که در آن فایلهای اطلاعات ماهیانه کارگاه و اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان را توسط برنامه List Disk ایجاد کرده اید ، انتخاب کنید.
فایل DSKKAR00.dbf مربوط به اطلاعات ماهیانه کارگاه است. آن را انتخاب کرده و روی گزینه OPEN کلیک کنید.
مجددا به این پنجره بازخواهید گشت.
برای آپلود کردن اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان روی گزینه Browse کلیک کنید.
پنجره زیر باز خواهد شد.
فایل DSKWOR00.dbf مربوط به اطلاعات ماهیانه بیمه شدگان است. آن را انتخاب کرده و روی گزینه OPEN کلیک کنید.
مجددا به این پنجره بازخواهید گشت.
اکنون برای آپلود و ارسال اطلاعات انتخاب شده ، روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.
بعد از بارگذاری ، صفحه زیر نمایش داده خواهد شد
در این مرحله ، وضعیت درخواست در حالت ثبت اولیه قرار دارد.
اطلاعات نمایش داده شده است.
می توانید روی اطلاعات بیمه شدگان کلیک کرده و جزئیات آن را هم مشاهده کنید.
در این صفحه امکان می توانید با انتخاب حذف لیست لیست را حذف کنید یا با انتخاب ارسال به شعبه لیست را به شعبه ارسال کرده و به مرحله بعد بروید.
بعد از اطمینان ، گزینه ارسال به شعبه و در تایید عملیات گزینه بله را انتخاب کنید.
بعد از ارسال موفقیت آمیز لیست به شعبه ، پیغام زیر نمایش داده خواهد شد
بعد از ارسال لیست به شعبه از منو عملیات لیست بیمه گزینه مشاهده فهرست لیست ها را انتخاب کنید.
مشاهده خواهید کرد در سطر مربوط به لیستی که ارسال کردید وضعیت درخواست در حالت ارسال به شعبه قرار دارد.
تائید نهایی لیست ارسالی به شعبه چند دقیقه ای زمان می برد.
بعد از چند دقیقه دوباره روی جستجو کلیک کنید تا در ستون وضعیت درخواست عبارت تائید نهایی را مشاهده کنید.
بعد از تائید نهایی ، در آخرِ سطر ، روی علامت ذره بین (مشاهده اطلاعات لیست) کلیک کنید.
اطلاعات لیست را مشاهده خواهید کرد. وضعیت درخواست تائید نهایی است.
می توانید روی اطلاعات بیمه شدگان کلیک کرده و جزئیات آن را هم مشاهده کنید.
در ادامه روی دریافت رسید کلیک کنید. رسید شما به صورت فایل PDF آماده دریافت خواهد شد.
آن را دریافت کرده و چاپ کنید. مانند نمونه زیر
سپس روی دریافت برگ پرداخت کلیک کنید تا پنجره زیر نمایش داده شود.
بعد از نمایش ، روی نسخه چاپی کلیک کنید. برگ پرداخت شما به صورت فایل PDF آماده دریافت خواهد شد.
آن را دریافت و چاپ کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.
بعد از پرداخت ، نیازی به عملیات خاصی در سامانه نیست.
در نهایت ، روی علامت تامین اجتماعی (بالا-چپ) کلیک کنید و گزینه خروج را انتخاب کنید.
سامانه برای خروج ، از شما تایید می خواهد. روی گزینه OK کلیک کنید.
با مشاهده این صفحه ، شما از سیستم عملیاتی با موفقیت خارج شدید.
تیم ثبت رایانه، همواره در تلاش است تا با ارائه راهکارهای نوین، به بهبود عملکرد دفاتر اسناد رسمی کمک کند.
این مطلب توسط تیم ثبت رایانه تولید و جمعآوری شده است.